سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها

نظر

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها

بحران کمبود آب، بحران امروز و دیروز نیست، بلکه بحران فرداست. منابع آب در زمین محدود نیستند اما منابع آب شیرین فقط 5 در صد از کل آب های جهان را تشکیل می دهند. در این میان از این 5 درصد بخش عظیمی از آن ها، یخچال های طبیعی در قطب ها هستند که نمی توان از آب آن ها استفاده کرد.( نه تنها به دلیل سختی حمل و نقل بلکه به دلیل تغییرات اکوسیستمی). در همین راستا باید نهایت استفاده را از منابع آب شیرین داشته باشیم. آب شیرین پس از تصفیه در تصفیه خانه های آب، در صنعت، کشاورزی، مصارف شخصی و … مورد استفاده انسان قرار می گیرد و در نهایت آبی که کاهش کیفیت داشته، دچار تغییرات شده، آلاینده هایی وارد آن شده به عنوان پساب دفع می شود. اگر بتوان فاضلاب های مختلف را تصفیه کرد و در مصارف مختلف مجددا آن ها را مورد استفاده قرار داد قطعا میزان هدر رفت آب شیرین کاهش می یابد.

 

تصفیه فاضلاب به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که برای حذف جامدات و آلاینده های آلی و معدنی روی پساب انجام می شوند تا آن را برای استفاده مجدد در کشاورزی، صنایع و …. قابل قبول کنند. برای کاشت گیاهان و درختان قطعا آبیاری لازم است و چه بهتر که این آبیاری از طریق پساب تصفیه شده انجام شود.

ویلا ها، همانطور که می دانید خانه هایی هستند که در اطراف خود حیاطی با درختان و گیاهان دارند. از طرفی در ویلا ها پساب انسانی تولید می شود و از طرفی برای آبیاری باغ های اطراف آب شیرین استفاده می شود. اگر در این حالت از پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها استفاده کنیم، می شود با تصفیه فاضلاب بهداشتی تولید شده توسط ساکنان، باغچه ها و باغ ها را آبیاری کرد و استفاده غیر ضروری آب شیرین را حذف کرد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب ویلاها

پکیج تصفیه فاضلاب به طور کلی و به خودی خود برای زمان هایی طراحی شده که سیستم تصفیه فاضلاب واحد وجود ندارد اما امروزه بهتر است هر خانه، ویلا، مجتمع اداری و … برای خود یک سیستم تصفیه فاضلاب مجزا داشته باشد. حتی زمانی، شرکت گوگل برای طراحی یک سیستم تصفیه فاضلاب که پساب شرکت را پس از تصفیه به مخازن سیفون انتقال دهد تا از پساب تصفیه شده برای شست و شوی سرویس بهداشتی استفاده شود،‌جایزه بزرگی قرار داده بود. پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها باید توانایی تصفیه فاضلاب بهداشتی و استفاده از آن پساب برای آبیاری باغ و باغچه ها را داشته باشد. از طرفی بهتر از پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، قابلیت قرار گیری در زیر زمین را داشته باشد تا نه تنها فضای کمی اشغال کند،‌ بلکه در مقابل شرایط جوی نیز محافظت شود. پس نیازی به فضای مجزا برای نصب این واحد ها نیست. از طرفی به دلیل مدفون شدن پکیج، باید قدرت بدنه پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، توانایی تحمل فشار وارد شده را داشته باشد و از طرفی مدفون شدن، پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها را از تغییرات دمایی محافظت می کند.

جنس بدنه ساختمان پکیج می تواند بر اساس شرکت های سازنده مختلف، شرایط جغرافیایی و …. از فولاد کربن تا پلی اتیلن و …. متغیر باشد. این پکیج ها عموما از حوضچه اکسیداسون بیولوژیکی استفاده می کنند که بنا به نوع فرآیند، روش تصفیه متفاوت است. یکی از مزیت هایی که استفاده از پساب ویلا ها در آبیاری گیاهان و درختان دارد، وجود مواد آلی و معدنی مفید برای گیاهان در این پساب هاست. در پکیج لجن کمتری تولید می شود که این ناشی از فرآیند تصفیه موجود در این پکیج هاست. نکته مهم در پکیج این است که، باید صدای آن کنترل شده باشد و گرنه آسایش ساکنان را مختل می کند. برای رفع این معضل نه تنها از صدا خفه کن استفاده می شود، بلکه از مواد آکوستیک نیز برای حذف حداکثری صدا استفاده می شود. از آن جایی که پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها در محل سکونت انسان قرار دارند باید در این پکیج تمهیداتی برای جلوگیری از نشر بو اندیشیده شود. پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها علاوه بر امکاناتی برای حل مشکلات صدا و بو، شامل امکاناتی برای کنترل و هدایت الکترونیک هستند. سیستم کنترل الکتریکی اتوماتیک و تجهیزات زنگ خطر پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، از اطمینان خوبی برخوردار است. بنابراین نیازی به مشاهده و کنترل مداوم آن نیست، همین که سیستم کنترل پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها را مراقبت و در صورت خرابی تعمیر کنید، برای اطلاع از شرایط پکیج کافی است.

مسئولان و متخصصان زیادی در شرکت تصفیه فاضلاب اوژن، برای راهنمایی شما به جهت انتخاب پکیج تصفیه فاضلاب ویلا مناسب با شرایط ویلای شما، در حال فعالیت هستند. شرکت تصفیه فاضلاب با فروش بهترین پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها و ارائه خدمات پس از فروش، همراه شماست.

 

موارد کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها

پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، همچنین برای هتل ها، رستوران ها، خانه های سالمندان، بیمارستان ها، مجتمع های مسکونی، پارک ها، مناطق توریستی و گردشگری، فرودگاه ها، پایانه های بندری و کشتی، کارخانه ها، معادن، پایگاه های نظامی و …. کاربرد دارند. البته برای اطمینان از کارکرد صحیح پکیج تصفیه فاضلاب در محل هایی مثل بیمارستان ها و …. تجهیزات اضافه تری بر روی آن ها نصب می شود تا کیفیت پساب تصفیه شده خروجی مناسب باشد.

 

ویژگی های پکیج

ظاهر زیبا، بهره برداری مداوم، مقرون به صرفه بودن، ساختمان و ساختاری کوچک، عملکرد مداوم و پایدار با کیفیت بالا، مقاومت در برابر ضربه، خوردگی و فشار، نگهداری آسان، فضای نصب کم است. اما ویژگی های دیگری که پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها دارند عبارتند از:

1- امکان نصب زیرزمینی پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، به جهت اشغال کردن فضای کمتر

2- جنس بدنه مقاوم و محکم

3- فرآیند های تصفیه فاضلاب مناسب

4- در پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها عموما به دلیل نوع فرآیند های تصفیه فاضلاب مورد استفاده، لجن تولید شده کم است و تخلیه به صورت 90 روز یک بار انجام می شود.

6- با استفاده از صدا خفه کن و مواد آکوستیک جلوی انتشار صدا گرفته می شود.

7- استفاده از سیستم کنترل اتوماتیک

"پکیج

مزایا

1- اولین مزیت، صرفه جویی در مصرف آب است چراکه که از پساب تصفیه شده برای آبیاری باغ استفاده می شود.

2- به خاطر این که آبیاری توسط پساب ها انجام می شود، گیاهان مواد آلی و معدنی زیادی را از این پساب ها دریافت می کنند.

3- تجمع جامدات پساب ها در یک مخزن جداگانه و امکان تخلیه آن ها بدون زیر پا گذاشتن نکات بهداشتی.

4- تولید لجن کم به دلیل استفاده از فرآیند های خاص به جهت تصفیه فاضلاب

5- راندمان بالایی در تصفیه فاضلاب بهداشتی دارند.

6- مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه های ناشی از تصفیه

7- پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها نیاز به فضای زیادی ندارد و در زیر زمین دفن می شود.

8- معضلات نشت بو و صدای بالا ندارد.( به دلیل استفاده از تجهیزات مناسب به جهت جلوگیری از انتشار بو و صدا)

9- به دلیل کیفیت جنس و ساختمان، در مقابل خوردگی و فشار و ضربه مقاوم هستند.

10- نیازی به مصرف انرژی و برق ندارد.

11- همیشه در دسترس و فعال است.

 

محدودیت ها

قطعا پکیج های کاملی جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی هستند. اما اگر بخواهیم در مورد محدودیت آن ها صحبت کنیم، از مهم ترین عوامل قابل بحث این است که در اکثر این پکیج ها، امکان تصفیه داروها وجود ندارد. پس استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها بدون افزایش فرآیند های مختلف جهت تصفیه دارو، عملا ممکن نیست. دومین محدودیت، این است که این سیستم ها، سرعت ورودی پساب به آن هاست. برای مثال پکیج تصفیه فاضلاب ویلا های معمولی اگر بدون هیچ تغییری برای هتل ها به کار بروند عملا به دلیل سرعت تولید بالای پساب، تصفیه فاضلاب کارآمد نیست. محدودیت دیگری که می توان برای این سیستم در نظر داشت، نداشتن سیستم چربی گیر است و بدون داشتن چربی گیر این پکیج برای رستوران ها کارایی بالایی به اندازه ویلاها ندارد. می توان با افزودن تجهیزات اضافی پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها را برای مکان های ذکر شده در مورد قبل بهینه کرد.

 

عوامل موثر بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها

 قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، همانند بسیاری از پکیج تصفیه فاضلاب که در مقالات قبلی بیان شد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

1- اولین عاملی که بر قیمت پکیج موثر است، جنس خود پکیج است. مثلا قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا بتنی با پکیج تصفیه فاضلاب ویلا، فولادی و …. متفاوت است.

2- به عنوان عامل دوم تاثیر گذار در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، زیر زمینی بودن آن ها یا روی زمینی بودنی آن هاست. عموما پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، زیر زمین دفن می شوند اما به صورت استثنا، می توان پکیج تصفیه فاضلاب ویلا روی زمین نیز داشت. اگر پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، زیر زمینی باشند، نیازی به هزینه برای فضای آن ها نیست.

3- عامل سوم موثر درقیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، کیفیت پساب ورودی به سیستم نصفیه است. البته از آن جایی که پساب ویلا ها، فاضلاب بهداشتی هستند،‌ بنابراین تجهیزات اضافه بر خود پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها نیاز ندارند.

4- کیفیت پساب خروجی، یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب ویلا هاست. ممکن است درجه تصفیه پساب مورد نظر برای ویلا ها، فقط در حد جدا کردن جامدات باشد و یا در برخی پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، تصفیه بیولوژیکی و شیمیایی و …. نیز استفاده شود.

5- دبی ورودی پساب از عوامل موثر در قیمت می باشد.

7- در پکیج تصفیه فاضلاب ویلا ها، مخازن و امکان ذخیره سازی و از طرفی، امکان تخلیه فاضلاب از عوامل موثر روی قیمت است.