سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

نظر

 تصفیه فاضلاب،‌ مجموعه ای از فرآیندهاست که به حذف و از بین بردن آلاینده های موجود در فاضلاب ها می انجامد. این پساب های تصفیه شده، می توانند در موارد دیگر مثل کشاورزی مصرف شوند یا مستقیما پس از تصفیه وارد رودخانه ها و محیط زیست شوند. فرآیند تصفیه فاضلاب، در تصفیه خانه ها انجام می شود اما در برخی موارد قبل از ورود به تصفیه خانه،‌ در خود مخازن فاضلاب عملیات هایی روی آن ها انجام می شود. مواد حاصل از این تصفیه آب نیز، در یک تصفیه خانه مجزا تصفیه می شوند.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 پکیج پساب بهداشتی عملا یک تصفیه خانه کامل در ابعاد کوچکتر است. عموما این پکیج از جنس فلز یا بتن ساخته می شود.

 پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

مجموعه واحد های مختلف،‌ برای تصفیه پساب است که حتما در مقاله های بعدی به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت. واحد هوادهی، واحد ته نشینی، واحد ضدعفونی کننده از واحد های تشکیل دهنده این پکیج هستند.

 پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی

یکی از روش های تصفیه فاضلاب های بهداشتی، استفاده از پکیج های تصفیه پساب کامپوزیتی است. کامپوزیت ها به دلیل مقاومت بسیار بالای خود در برابر خوردگی و همچنین وزن کمی که دارند، به ماده ای ایده آل برای تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب تبدیل شدند. در مقالات آتی در مورد هر یک از این پکیج ها صحبت می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

یکی از روش های تصفیه فاضلاب،‌ استفاده از پکیج های تصفیه پساب فلزی است. پکیج های فلزی عموما از جنس فولاد و فولاد ضد زنگ هستند. استفاده از فولاد بدون پوشش اپوکسی، باعث خوردگی فولاد در pH های اسیدی می شود. بنابراین یک پوشش اپوکسی روی فولاد داده می شود. پکیج های تصفیه پساب فلزی و واحد های آن در مقالات بعدی به طور مفصل توضیح داده شدند.

 پکیج تصفیه فاضلاب بتنی

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی، شامل واحد ها و مراکزی است که با بتن ساخته شدند و به دلیل مقاومتی که بتن دارد، عضو پکیج های تصفیه فاضلاب محبوب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این پکیج ها،‌ مقاله مربوط به پکیج تصفیه فاضلاب بتنی را مطالعه فرمایید.

 پکیج تصفیه فاضلاب ویلاها

پکیج های تصفیه آب ویلاها علاوه بر توانایی در حذف مواد موجود در پساب خانگی،‌باید توانایی حذف و تصفیه پساب کشاورزی و کودهای مصرفی اطراف باغ را داشته باشند. سیستم های تصفیه ای که کاملا درون زمین قرار می گیرند برای این نوع تصفیه بسیار مناسب هستند.

 پکیج تصفیه فاضلاب هتل ها و مجتمع های بین راهی

یکی از عوال تاثیرگذار در رضایت مشتری،‌ وجود یک سیستم تصفیه فاضلاب مناسب است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا؟ زیرا که انتخاب سیستم تصفیه پساب مناسب هم از نظر اکوسیستم مهم است و هم به رعایت بهداشت بیشتر کمک می کند. اگر سیستم مناسبی انتخاب نشده باشد، ممکن است آب زیرزمینی توسط فاضلاب آلوده شود. در این صورت است که باید حتما سیستم فاضلاب هتل به روز رسانی شود. اگر هتل در دست احداث است که شرایط بهتر است زیرا که در همین لحظه می توانید یکی از بهترین سیستم های تصفیه فاضلاب را برای هتل خود نصب کنید. در این سیستم ها از سپتیک تانک استفاده می شود. سپتیک تانک، در هتل ها، منازل مسکونی و .... به کار می روند تا فاضلاب را تا حد بسیار زیادی ریز کنند و هنگام ورود به شبکه فاضلاب شهری راه ورودی مسدود نشود.

 پکیج تصفیه فاضلاب پارک ها

این پکیج تصفیه باید قادر به تصفیه پساب های حاصل از انواع کود ها برای درختان و همچنین تصفیه پساب بهداشتی باشد.

 پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری

به دلیل فضای کم ساختمان های اداری، همچون هتل ها، مجتمع های بین راهی و پارک ها، ارائه خدمات تصفیه پساب دشوار است. پساب ابتدا باید به صورت مکانیکی ریز شود ( دقیقا مانند هتل ها) سپس وارد لوله های حمل برای تصفیه پساب شود. در ابتدای این لوله ها نیز می تواند یک رآکتور زیستی غشایی موجود باشد.

[caption id="attachment_5961" align="aligncenter" width="600"] پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری[/caption]

 پکیج تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی

پکیج های مورد نیاز برای مجتمع های مسکونی باید امکان حذف و تصفیه مواد شوینده، پساب های سرویس بهداشتی، مواد موجود در پساب آشپزخانه، میکروارگانیسم ها و ..... را داشته باشد.

 پکیج تصفیه فاضلاب فاضلاب های شهری

تصفیه پساب شهری برای اطمینان از سلامتی افراد جامعه و اب ها انجام می شود. این پساب ها عموما شامل آنتی بیوتیک ها، فاضلاب سرویس های بهداشتی، مواد غذایی، میکروارگانیسم ها و ... هستند. بهترین راهکار برای تصفیه پساب شهری، وجود یک سیستم مجزا انفرادی و در نهایت یک تصفیه خانه فاضلاب کامل است.

 پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پساب های صنعتی بسته به صنعت مورد نظر متفاوت هستند. در ادامه با انواع این پکیج ها آشنا خواهید شد.

 پکیج تصفیه فاضلاب کارواش

پساب های کارواش ها حاوی مواد زیاد و خطرناکی هستند. از جمله موادی که در پساب های کارواش ها وجود دارد، می توان گریس، سرفکتانت ها و همچنین برخی از مواد شوینده حل شده در آب باشد. با توجه به مواد موجود ذکر شده در پساب کارواش، روش تصفیه پساب کارواش بسیار سخت است و باید یک روش تصفیه مناسب برای آن پیدا کرد. می توان پس از تصفیه پساب کارواش به صورت عادی،‌ آن را برای مصرف مجدد در کارواش استفاه کرد. در ابتدا باید مواد روغنی و آلی موجود در این فاضلاب را حذف کرد. برای این کار باید، یک تله روغن گیر یا یک فیلتر جاذب مواد آلی قبل از ورودی مخزن پساب استفاده کرد. این روش تمام مواد آلی و مواد معلق را از پساب حذف می کند. پس از آن از روش های اولترافیلتراسیون برای تصفیه استفاده می کنند.

 پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری

پساب های خانگی به دو دسته فاضلاب سیاه و فاضلاب خاکستری تقسیم می شوند. به لحاظ میزان آلودگی، پساب های خاکستری آلودگی و ذرات معلق کمتری دارند. در واقع فاضلاب خاکستری همان پسابی است که از سیک های ظرفشویی، حمام ها و .... بیرون می آید و فاضلاب سیاه، فاضلابی است که از سرویس بهداشتی خارج می شود. دفع این پساب ها بدون تصفیه مناسب به آب های موجود در کره زمین، به دلیل وجود مواد آلی و معدنی و میکروارگانیسم ها برای محیط زیست بسیار مخرب است. پکیج تصفیه پساب خاکستری به همین جهت فراهم و آماده کار شده است.

پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی

پساب قالی شویی ها به دلیل استفاده از مواد شوینده برای تمیز کزدن فرش از ذرات گرد و خاک و .... عمدتا شامل موادی از جمله خاک، صابون، پودر های قالی شویی، گریس، حلال ها و سایر مواد سمی شمیایی است. اگر این آلاینده ها وارد محیط آبی شوند، تمامی گیاهان و میکروارگانیسم ها را تحت تاثیر قرار می دهند. برای جلوگیری از ورود این مواد به آب های شهری باید از کارکرد صحیح فیلتر های تصفیه مورد استفاده در تجهیزات خود اطمینان حاصل کنید. برای کاهش آسیب این نوع پساب نه تنها باید روش مناسبی برای تصفیه داشته باشید بلکه باید از مواد بهتری برای شویندگی فرش استفاده کنید.

"]تصفیه پساب

تصفیه پساب - گروه مهندسی اوژن اطلس

 پکیج تصفیه فاضلاب گاوداری

پساب گاوداری ها و به طور کلی محل های نگهداری از حیوانات، حاوی مقار زیادی رنگ، نیتروژن و مواد معلق دیگر است. از طرفی به دلیل وجود مدفوع حیوانی می تواند منبع مناسبی برای کود باشد. پس تصفیه این پساب نه تنها به صنعت کشاورزی کمک می کند، بلکه آلودگی آب های سطحی را نیز متوقف می کند. یکی از روش هایی که برای تصفیه پساب گاوداری ها استفاده می شود اوزون دهی پس از جدا کردن قطعات بزرگ موجود در فاضلاب است.

پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه ها

پساب کشتارگاه ها حاوی بسیاری از مواد آلی، BOD ها،‌ CODها، پروتئن، مدفوع، گریس، ذرات کلوئیدی، خون و چربی است. البته با روش های جدید ذبح،‌ میزان خون ورودی به پساب کاهش یافته است. حال اگر این پساب بدون تصفیه وارد محیط شود، به دلیل حضور BODها و COD های زیادی که دارد قطعا برای محیط مخرب خواهد بود. از مهم ترین روش های تصفیه پساب کشتارگاه ها می توان غربالگری خوب، انعقاد و لخته سازی، فیلتراسیون و لجن فعال را نام برد. همچنین روش های بیولوژیکی هوازی و بی هوازی دیگر نیز برای این نوع فاضلاب به کار برده شده است.

 پکیج تصفیه فاضلاب پتروشیمی

پساب پتروشیمی انحصارا برای مواد نفتی و مشتقات آن است. پس دور از انتظار نیست که این پساب بسیار خطرناک باشد. پساب حاوی بسیاری از مواد آلی و معدنی است که باید قبل از ورود به آب ها از پساب جدا شوند. تصفیه پساب پتروشیمی ازجمله سخت ترین روش های تصفیه است. تصفیه خانه های بیولوژیکی در مسیر تصفیه مواد معدنی و آلی بسیار موثر عمل می کند. برخی از روش های تصفیه نیز با تخریب مواد آلی آروماتیک، فرآیند تصفیه را انجام می دهند.

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

پساب بیمارستان ها علاوه بر پساب های معمولی حاصل از سرویس های بهداشتی، شامل مقدار زیادی دارو و متابولیت های فعال و غیر فعال آن هاست و مشکل اساسی با پساب های بیمارستانی همین داروهاست. اگر پساب های بیمارستانی به درستی تصفیه نشوند و از مواد دارویی عاری نشوند، در گذر زملن که این پساب وارد چرخه آب شده، در بدن ماهی ها و میکروارگانیسم ها و پس از آن انسان، تجمع می یابد و در نتیجه آسیب جدی به محیط زیست وارد می کند. پکیج تصفیه ای برای این پساب مناسب است که بتواند آلاینده های دارویی را به خوبی حذف کند.

 پکیج تصفیه فاضلاب مرغداری

مرغداری ها، برای پرورش مرغ و بوقلمون و انواع دیگر طیور، نیاز به آب بسیار زیادی دارند. از طرفی پس از ذبح نیز نیاز به آب زیادی برای شست و شو دارند. در نتیجه همه این موارد، این پساب ها شامل میزان زیادی چربی، خون، ‌پروتئین، مواد معدنی، مواد آلی، BOD ها، CODها و .... هستند. با توجه به میزان خطر بالای این پساب ها، همه مرغداری ها موظف به تصفیه و حذف اکثر مواد آلی و معدنی خود قبل از ورود پساب به محیط هستند. پکیج های تصفیه پساب باید توانایی حذف این گستره از مواد را داشته باشند.

 پکیج تصفیه فاضلاب دباغی ( چرم سازی)

صنعت دباغی یکی از بخش های مهم اقتصاد هر کشوری است و میزان تولیدات صنایع چرم بر هیچ کس پوشیده نیست. پساب صنایع چرم و دباغی، به حدی سمی هستند که هنوز هم محققان به دنبال روش های بهینه برای تصفیه بهتر و بیشتر آن هستند. پساب این صنعت مقدار بسیار زیادی کروم، رنگ های آلی، سرفکتانت، BOD و نمک های معدنی دارد. این پساب نیاز به تصفیه شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی دارد. امروزه از روش های الکتروشیمیایی نیز برای تصفیه این پساب استفاده می شود.

 پکیج تصفیه فاضلاب نساجی

پساب صنایع نساجی عمدتا شامل، مواد ناشی از شست و شوی پشم، رنگ، BOD و COD است. این مواد عمدتا زیست تخریب پذیرند و با روش های، انعقاد و لخته سازی، شناور شدن، اکسیداسیون و جذب تصفیه می شوند. این روش های تصفیه فاضلاب، باید توسط دستگاه های دقیق صورت گیرد تا تصفیه ناقص نماند. شرکت تصفیه پساب اوژن با ارائه دستگاه های تصفیه پساب با کیفیت، اطمینان تصفیه کامل این پساب را به شما می دهد.

 پکیج تصفیه فاضلاب کاغذ سازی

برای ساخت کاغذ از میران آب زیادی استفاده می شود. این پساب عمدتا حاوی میزان زیادی هالید های آلی قابل جذب‌، مواد کلر دار، COD و BOD است. در این صنعت می توان آب تصفیه شده را مجددا استفاده کرد که خود دلیل محکمی برای انجام تصفیه است.

 پکیج تصفیه فاضلاب صنایع غذایی

تصفیه پساب صنایع غذایی نیاز شدیدی به روش های ویژه تصفیه دارند. فرآوری گوشت، ماهی و سبزیجات آلودگی هایی از جمله TSS ها، COD ها، BOD ها، ازت، فسفر و .... ایجاد میکنند. فرآیندهایی از جمله لجن فعال، فرایندهای غشایی برای جداسازی و هوادهی در این تصفیه پساب انجام می شوند.

 پکیج تصفیه فاضلاب باتری سازی

این پساب ها شامل سرب، اسید سولفوریک، لیتیوم و فلزاتی از این قبیل است. روش های مختلف تصفیه از جمله اکسیداسیون و فیلتراسیون برای این تصفیه پساب به کار برده شده است.

 پکیج تصفیه فاضلاب آبکاری

پساب آبکاری شامل فلزات سنگین، گریس، روغن و مواد جامد معلق است. این مواد برای محیط زیست بسیار خطرناک هستند و در صورت تصفیه نشدن و ورود به محیط به ویژه فلزات سنگین، ‌آسیب بسیاری به جاندارن وارد می کند. بنابراین در صنایع آبکاری به اجبار باید تا حد زیادی تصفیه پساب آبکاری صورت گیرد.

متخصصان ما در شرکت تصفیه پساب اوژن در مورد انتخاب روش مناسب برای تصفیه پساب، خرید و نصب آن به شما کمک می کنند.